Ieder kind heeft betoverende krachten!

Toelatingseisen

Toelatingseisen:

• Voor kinderen vanaf 1,5 jaar kan bij de school door de ouders een verzoek tot inschrijving worden gedaan. Dit betreft de inschrijving voor de peuterspeelzaal. De kinderen stromen automatisch door naar het basisonderwijs op basisschool Villa Kakelbont.
  • Het schooljaar wordt voor een evenwichtige plaatsing van de kinderen in twee periodes verdeeld. De tweede periode gaat in na de kerst. De kinderen worden ingedeeld naar scores.
  • Het kind is in staat om te functioneren in een groep van ongeveer 25 leerlingen
  • Het kind is in staat onderwijs cognitief en sociaal-emotioneel te volgen
  • Het kind is in staat emotionele aansluiting te kunnen vinden met groepsgenoten
  • Het kind is door zijn gedrag geen onverantwoord risico voor zichzelf en anderen
  • Het kind is zindelijk wanneer het kind naar groep 1 gaat.

• Toelating tot een school binnen de vereniging is bespreekbaar bij een enkelvoudige handicap in cluster 1, 2, 3 en 4.
  • Belangrijk toelatingscriterium is de aard en zwaarte van de handicap in combinatie met de feitelijke (on)mogelijkheden van de basisschool om leerlingen met een handicap adequaat onderwijs te kunnen bieden.
  • Bij elke aanmelding bepaalt de school, of ze zich in staat acht de vereiste hulp en begeleiding te bieden op korte en langere termijn.
  • Het is niet op voorhand hard te maken welke leerlingen wel / niet op de school geholpen kunnen worden. Op basis van dit door het bestuur vastgestelde beleid beslist de directeur over toelating in elk individueel geval.
  • De ouders krijgen een toelatingspapier waarop ze in kunnen vullen of hun kind wel/niet voldoet aan de eisen.
  • Elke aanmelding van een leerling met een handicap, stoornis en / of leerachterstand staat op zichzelf en zal op een individuele, zorgvuldige manier worden beoordeeld.

• De ouders dragen zorg dat de school wordt geïnformeerd over de medische ontwikkeling van het kind.
  • De school sluit met de ouders een overeenkomst af, waarin verwezen wordt naar het vastgestelde beleid van de school t.a.v. de opname van kinderen met een handicap. De looptijd is een jaar en zal elk schooljaar opnieuw worden vastgesteld. De overeenkomst wordt door ouders en school ondertekend. Onderdeel van de overeenkomst is het handelingsplan.
  • De ouders worden minimaal zes keer per jaar uitgenodigd voor een evaluatie-/voortganggesprek. Als uit deze gesprekken blijkt dat het kind:

- zich niet (meer) ontwikkelt

- niet (meer) voldoet aan bovengenoemde voorwaarden voor de
    leerling verlenen ouders volledige medewerking aan overplaatsing
    naar een andere school voor hun kind. Dit geldt ook als de school
    niet meer die zorg kan bieden, die het kind nodig heeft.

Maak jouw eigen website met JouwWeb