Ieder kind heeft betoverende krachten!

Het gebouw

Het schoolgebouw staat in een bosrijke omgeving. In de tuin van het schoolgebouw staat een aantal grote dikke bomen. In deze bomen hebben wij boomhutten laten maken. In deze boomhutten zitten de ateliers waarin de kinderen ’s middags werken. De boomhutten zijn met elkaar verbonden door bruggen. Kinderen in een rolstoel kunnen d.m.v. de verschillende liften in de ateliers komen. Wij hebben voor ateliers in bomen gekozen, omdat dit voor kinderen meer tot de verbeelding spreekt. Kinderen kunnen met een trap de hut in en met een glijbaan weer naar beneden. Door deze keus krijgen kinderen veel beweging en zijn zij veel in de open lucht aan het werk.

Voor het vak W&T en natuur is er een ondergronds laboratorium ingericht. Het laboratorium heeft 2 glazen wanden waardoor de kinderen de verschillende insecten kunnen zien en de groei van wortels onder de grond.

Het gebouw zelf is een gerenoveerde moderne villa. Deze telt 2 verdiepingen en is voorzien van vele gemakken. De deuren van de lokalen zijn breder dan de standaard deuren. Dit zodat wij kinderen met een lichamelijke beperking ook toegang kunnen verlenen. Er zijn in de school 2 glazen liften aanwezig. Kinderen met een lichamelijke beperking kunnen zo ook op de andere verdiepingen makkelijk komen. Ook met de toiletten is hier rekening mee gehouden.

De lokalen zijn groter dan de standaard lokalen op een basisschool. Wij willen dat kinderen voldoende bewegingsruimte hebben in de lokalen en niet bij elkaar op schoot hoeven zitten.

De gezamenlijk schoolkantine bevindt zich op de begane grond van het schoolgebouw. Er is gekozen voor de begane grond, omdat de kinderen na de lunch verder werken in de ateliers die zich rondom de school bevinden. Hier worden alle kinderen in de middagpauze verwacht voor de lunch. Wanneer de kinderen klaar zijn met de lunch kunnen zij naar buiten of gebruik maken van een stilteruime o.i.d.

Bent u nieuwsgierig geworden naar onze school? Maak een afspraak en kom gerust eens langs voor meer informatie. Ook kunt u onze open dagen bezoeken.