Ieder kind heeft betoverende krachten!

Rekenen

Onze doelen zijn gebaseerd op de kerndoelen van Tule.

Onze school gebruikt geen vaste methodes voor het rekenonderwijs. De kinderen werken in thema’s en aan de hand van die thema’s wordt het rekenonderwijs vorm gegeven.  De leerkrachten overleggen aan welke doelen er per thema gewerkt worden. Het rekenonderwijs wordt zoveel mogelijk in de context gegeven wat is verweven met o.a. zaakvakken WO. Zo krijgen kinderen een helder beeld van wat er gebeurt.  In alleen rijtjes met sommen geloven wij niet.

In alle groepen van de school wordt gewerkt met een Ipad. Kinderen rekenen hier elke dag mee. Door middel van spelletjes werken de kinderen aan de rekendoelen. Wanneer de kinderen tegen problemen aan lopen in het rekenwerk, dan past de Ipad zich hier op aan. De leerkracht kan de voortgang van de kinderen volgen en ingrijpen wanneer dit nodig is.

Elke dag wordt er door de leerkracht instructie gegeven aan de leerlingen. De kinderen zijn verdeeld in clusters. Deze clusters zijn tot stand gekomen via het protocol ERWD. Zo krijgt elke kind de instructie en de aandacht die nodig is. Elk kind kan op zijn/haar eigen niveau werken waarin aandacht voor het kind centraal staat. Het is belangrijk dat kinderen succeservaringen op doen tijdens het rekenen.